Daisypath Anniversary tickers

Saturday, January 29, 2011

review: blackberry torch vs iphone

helloooo!;D

gedik kan nak buat review2 bendalah ni ehh.haha. ntah macamana tetibe terpikir nak buat review pasal blackberry torch. well actually this review is not specific for torch only, sme BB pon sama je lebih kurang. this review will compare blackberry versus iphone only. saja2 nak buat review, mana la tau kan kalau2 ada nak beli new smartphones and u still dont know nak beli antara dua hp ni. so i hope this review will somehow boleh membantu.

now,first of all, the physical features. for those who doesnt know, torch has both touch screen and qwerty aka keyboard kecik tu. its a slide phone, yang bila korang bukak slide tu then tadaa, kluar qwerty yg cute tuh. ok for me,bg saya yang ske type2 laju2 ni, yang ske type sambil berjalan bercakap ni, typing using qwerty is sooooo much better compared to using ONLY touch keyboard(macam iphone tu). mmg sangat leceh i tell u kalau kena type using touch screen.ini based on experience sebab dulu masa laptop sy tgh rosak, sy pinjam my fren punya itouch tuk online sme tuh and ya Allahh, annoying plis? asyik2 tersalah tekan2. asyik2 typo.T.T. so yeah, org kata kena praktis dulu,lama2 ok la gne kan,tapi sangat tidakkkkk!haha..so nasib baik la torch ni ada qwerty. not only torch,even curve n bold oso. and bagi yang jari2 dia agak2 size besar skit, sila la pakai curve sbb lagi senang nak type memandangkan jarak2 antara each words adalah besar,senang skit nak tekan.

then, one thing i absolutely like about BB, the phone is user friendly in terms of social networking and messaging. i mean, for those yang tau, BB akan slalu keluar automatic notification for every social networking yang u ade eg Fb,twitter, tumbler, email,ym etc. so tak perlu la tiap kali u nak check each application nak tgk ade tak new coming messages, tak perlu. i dont know about iphone. but from what i see, takde rasanye kluar notification macam tu.haha.correct me if im wrong. so for me yang lebih mementingkan penggunaan social networking ni *ok kenapa penting?abaikan*, i find using bb is more convenient.enough said.

coming to applications. so iphone mmg popular dengan applications yang menarik and i admit iphone's applications are more interesting n lagi banyak choices compared to bb. for people yang ske main2 permainan yang comel2 seperti lompat2 katak,or tembak2 lembu or bela2 ikan. yeah iphone is way better then blackberry. because graphic dia lebih cantek n choices apps dia pon lagi banyak. BB pon ade,sapa kata xde. banyak jek actually and the apps are getting better and more features are added regularly. so nnti satu hari nanti mana la tau kot2 apps BB sama taraf ngn iphone,kan? but for me, org yang jenis cepat bosan kalau main game2 ni, those apps are not that important to me.hehe.

Using blackberry, u can access internet 24/7 provided u langgan the internet services la. kalau kat India ni, sebulan just bayar dalam 400 rs = 27rm sahaja! how cheap is that when u can surf anytime u want? boleh download lagu mana2 u want?heh,mmg tak rugi la i ckp! and for iphone pulak, boleh la jugak internet, tapi limited compared to bb. i dont know much, but my fren bayar dlm rs 100 for internet with limited 2G of data plan. so dia sangat la berjimat cermat aka kedekut mengguna internetnye. sangat la tak cool you all kalau tiap kali nak online, u kena berkira2 takut internet habis.HAHA.oh maaf la dening mengutuk skit.;p

as for prices, blackberry are cheaper than iphone. nak2 kalau latest iphone 4 tu,harga jauh lg mahal compared to torch. so sp agak2 bajet hanya sekadar mencukupi, beli la blackberry only. even new blacberry curve 3GS harga dlm rm 1000 *ini last time i check, i dont know the new price now* compared to iphone.even harga itouch pon dah nak sama harga bb curve baru, blom iphone latest lagi tuhh.T.T..for those who value ur money,think carefully okeyh.lol. other than that, of course yang best pasal bb adalah its bbm aka blackberry messenger. bbm ni macam ruang for chatting, but only for bb users only. sapa2 yg ada kenalan yg gne bb jugak,boleh la senang contact with each other. for example now i can contact my bro yg duduk di Aussie tu tak kira ms ikut ske ati jek.lol.klu dulu nak anta sms,mmg la mahal.now, senang boleh contact everytime.jimat pon jimat. senang hidup.

so yeah,itu le serba skit sal bb ni. kalau sape2 terasa berminat nak bli, jgn ragu2,grab it now! can i ask for komisyen from blackberry for promoting you??

till then,taaaaaaa!

Thursday, January 20, 2011

concert!

Justin bieber's - so JB nk dtg malaysia,so what? Mahu pegi!!lol

Bruno mars's - ok bruno mars pon nk datang malaysia.bestnyeeeeee! Tapi buat concert di sarawak?sangat cacat ok. Tak de keja eh cek nak g sarawak tuk tgk concert bruno mars.hurmmm..

Super junior's - ok yang ni SANGAT nak pegi!! Dh siap plan dah with my friends.and she's willing to buy ticket for me,tapi malang sungguhhh..concert suju diawalkan dari tarikh asal, which mean I can't go sebab time tu tengah final exam.bagus tul! Ahhh sedihh!

Ok stop it,banyak la ko nak g concert itu ini,padahal final exam around the corner.T.T..

Countdown 3rd mbbs final exam...27 days!!
DUP dap DUP dap DUP dap..

Saturday, January 15, 2011

justin bibir!

hello people!;-)

aritu sy ada janji nk uplode video kan? its the video yg me and my girlfriends buat sambil miming lagu justin bieber,yeh we LOVE justin bieber.HAHA! some might find it annoying and sangat gedik, but what to do. its girls day out and we were just having fun. no offence.
the video was taken masa picnic for my birthday.(click to view the post);D

and to justin bieber, i do love your songs. kikiki.







enjoy!lol.

byeeeee!

Tuesday, January 11, 2011

heart shaped potato


Find someone who isn't afraid to admit they miss u,
someone who knows that you're not perfect,
but treats you as if you are,

Someone whose biggest fear is losing you,
One who gives their heart completely,
Someone who says i love you and means it,

Someone you wouldnt mind waking up with you in the morning,
seeing your wrinkles and your gray hair,
but still falls in love with you all over again





Someone who'll never get tired of kissing you everyday,
who'll hug you when you're jealous,
who'll keep silent when you're mad,
who'll squeeze your hand when you're not in the mood,
who'll plan and imagine the future with you in it.


p/s- throughout life, you will meet 1 person who is unlike any other. you could talk to this person for hours and never get bored, you could tell them things and they won't judge you. This person is your soul mate, your best friend. don't ever let them go.

p/p/s - thank you for staying even if you had every reason to leave.<3

p/p/p/s - the love shaped potato was found by me. im so amazed!!lol

Monday, January 3, 2011

picnic-turned out to be- birthday party!



i should update my blog. i should i should i should but im too lazy to do so. remember last time i told u December is my favorite month of the year? well of course he is, sebabbb my birthday is in december!yey!ok, im too old to be this excited.=.=. this year, im already 2* .(lets keep it as a secret). so new age, new vision, new target, new me!*hope so*

jadi aritu tu, my girlfriends buat suprise birthday celebration for me.hehe.diorng rancang pergi picnic then tibe2 it turned out to be my birthday celebration also.awww,thank you so much guys! terharu sgt.!

so malas nk update panjang2,ape kata layan gambar jek?



sebelom muka berpeluh2, semasa bedak masih bertempek di muka, ape kata kita berposing dulu!
(with baz n nadiot)


ye org len sibuk kemas susun2 makanan, kami sbuk tangkap gambar.;p



the foods..nyum2..





time ni masing2 tgh sibuk makan. sy pon tak ingat dunia makan.kelaparan kott..then tibe2...



suprisee! my 2 housemates sampai mengejut. i did expect diorng akan dtg coz the picnic dirancang utk aktiviti kelas. but since it was my birthday,they came as a suprise.hee!yeah,xlengkap birthday celebration without my housemates!;p





from left: kak li, denin, farisya, ira, izz, dyanah, nadiot


my rainbow cake.specially made by nadiot. thank you nadiot!!


owh im the happiest girl that day.;p


dah habis makan,kita jalan2 dalam taman. besar sgt botanical garden ni. masuk garden ikut gate lain, keluar gate lain plak.penat jalan.lol




totally grateful for having such wonderful friends with me here in this boring country. thank you a lot guys for the sweet memories. love u lots! owh lupa, that day kitorng ada buat videoclip. saja busan2,then we came up with the idea of buat video clip lagu. it was soo funny. im thinking of uploading it here, tp nanti2 ok. another entry.;p